V novém předmětu Fit CIRK si studenti vyzkoušeli žonglování i akrobacii
První dva výukové bloky proběhly pod dohledem vyučující FSpS MU i profesionálních cirkusových lektorů.
V rámci univerzitního projektu Inovace ve výuce 24 se skupina studentů zúčastnila projektové výuky, jejímž cílem je inovovat a modernizovat přístupy ve třech specifických předmětech: Interaktivní speciální pedagogika, Didaktika úpolu a Pohybové a regenerační techniky. Tento projekt se zaměřuje na integraci praktických zkušeností studentů s teoretickými znalostmi, které získávají během studia. Projekt je postaven na myšlence, že přímá interakce s žáky se specifickými potřebami je klíčem k hlubšímu porozumění problematiky, kterou jednotlivé předměty řeší.
V rámci projektu měli studenti příležitost setkat se s žáky, kteří mají různé specifické potřeby, a následně pro ně připravit program na jedno dopoledne. Tento úkol nebyl pouze o tom, že studenti vytvoří nějaké aktivity, ale také o tom, že pečlivě zváží, jaké činnosti jsou pro tyto žáky nejvhodnější a jakým způsobem je lze co nejefektivněji zapojit do výuky. Návrh programu studenti konzultovali s vyučujícími jednotlivých předmětů, kteří jim poskytli odborné rady a doporučení, jak jednotlivé aktivity co nejlépe začlenit do výukového procesu.
Tato zkušenost měla pro studenty hluboký vzdělávací dopad. Díky přímé interakci s žáky a realizaci jimi navrženého programu získali cenné poznatky, které mohou dále využít v průběhu semestru. Tímto způsobem se mohou přímo v hodinách odkazovat na konkrétní situace a problematiky, které zažili během projektového dne. To nejen posiluje jejich teoretické znalosti, ale také rozvíjí jejich praktické dovednosti a schopnost přizpůsobit výuku potřebám různých skupin žáků.
Projekt Inovace ve výuce 24 je tak krokem k modernizaci výuky na univerzitě a poskytuje studentům jedinečnou příležitost propojit teorii s praxí, což je nezbytné pro jejich budoucí profesní dráhu.