Obor Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek
Profil absolventa
Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek je navazující magisterské studium, zaměřené na přípravu kvalifikovaných, vysokoškolsky vzdělaných odborníků pro řízení bezpečnostních složek nejširšího zaměření. Obsahově navazuje na bakalářské studium v programu Tělesná výchova sport, obor Speciální edukace bezpečnostních složek. ASEBS nabízí širokou škálu praktických a teoretických předmětů s bezpečnostní problematikou. Především praktické předměty zahrnují kontaktní cvičení, manipulaci se speciálním vybavením včetně tréninkových zbraní. Studium je orientováno jak na problematiku osobní sebeobrany, tak i na taktické, právní, psychologické aj. aspekty služebních zákroků v různých bezpečnostních složkách. Absolvent je proto kompetentní nejen vést připravovat a pedagogicky správně realizovat pohybové programy se zaměřením na sebeobranu, ale také vést, organizovat, řídit a hodnotit výukový proces se zaměřením na služební zákroky příslušníků bezpečnostních složek. Kompetence absolventů jsou v oblasti učitelské i manažerské. Absolventi najdou uplatnění jako vysokoškolsky vzdělaní odborníci v oblasti řízení dalšího vzdělávání a speciální tělesnou přípravu v bezpečnostních složkách. Trh práce nabídne absolventům široké uplatnění ve veřejné a státní správě, v civilních bezpečnostních službách (CBS), justiční stráži, nápravně výchovných zařízeních, ochraně letišť a železnic, u Policie ČR, městské policie a v jiných ozbrojených složkách apod. Absolventi se mohou na trhu práce uplatnit také jako fundovaní animátoři úpolových aktivit, soukromí učitelé bojových umění, trenéři úpolových sportů a sebeobrany.
Cíl praxe
Po úspěšném absolvování praxe je student schopen:
- orientace v praktické i teoretické oblasti základního školství;
- aplikace pedagogicko-didaktických znalostí v praxi ;
- vyjmenovat, popsat a pracovat se školní dokumentací ;
- analyzovat a zhodnotit vyučovací jednotku tělesné výchovy z pohledu efektivity využití času a intenzity zatížení žáků ;
- posoudit výchovně vzdělávací činnost učitele tělesné výchovy ;
- naplánovat, sestavit a prakticky vést část hodiny tělesné výchovy (mikrovýstup) ;
- analyzovat a posoudit vlastní výstup nebo výstup jiného studenta na základě videozáznamu, popsat problémová místa a navrhnout řešení.
Organizace praxe
semestr | období | název praxe |
---|---|---|
1. semestr | podzim | Úvod do pedagogické praxe |
2. semestr | jaro | Pedagogická praxe I |
3. semestr | podzim | Pedagogická praxe II |