Obor UTV – směr Kondiční trenér

Profil absolventa

Absolvent navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy, směru kondiční trenér, má plnou kvalifikaci učitele tělesné výchovy pro základní a střední školy a je schopen vychovat pohybově aktivního člověka, který disponuje individuálně přiměřenou pohybovou a zdravotní gramotností. Absolvent je současně schopen připravovat, peda­go­gicky správně realizovat a evaluovat po­hybové a sportovní programy pro různé popu­­­lační skupiny a působit jako kondiční trenér v rámci individuálních a kolektivních sportů, rekreačního sportu i jako kondiční trenér mládeže.

 

Studenti tohoto směru realizují 2 typy praxí:

 

1. pedagogickou praxi

2. trenérsko-metodickou praxi

 

Cíl pedagogické praxe

Praxe je významnou a neoddělitelnou součástí pregraduální přípravy budoucích učitelů. Cílem této přípravy je získat vyrovnané znalosti z oblasti pedagogiky, psychologie, obecné didaktiky a také praktické přípravy. Všechny praxe jsou zásadním prostředkem pro rozvoj profesních kompetencí a utváření osobnosti tělovýchovného pedagoga.

Cíl trenérsko–metodické praxe

Student bude po úspěšném absolvování předmětu schopen:  zhodnotit tréninkový proces zaměřený na rozvoj kondiční stránky mladého sportovce s přiděleným trenérem, vyhodnotit objem a intenzitu zátěžových podnětů,  pracovat s přístroji (sporttester), sestavit tréninkovou jednotku zaměřenou na rozvoj vybrané pohybové schopnosti u mládeže, sestavit tréninkový plán pro mikrocyklus a mezocyklus v kontextu daného sportu, období přípravy, trénovanosti a věkové kategorii svěřenců, aplikovat teoretické znalosti do praxe, naplánovat trénink s ohledem na přidělenou skupinu sportovců, realizovat trénink v různých podmínkách (hřiště, bazén, posilovna...), vyhodnocovat prostřednictvím rychlé zpětné analýzy techniku provedení zadaného pohybového úkolu,  pracovat se softwarem Tréninkový deník sportovce a trenéra.

Organizace pedagogické praxe

Praxe pro tento studijní obor v navazujícím Mgr. studiu je třístupňová, se systematickou návazností a současně se zvyšujícími se požadavky na obsahovou stránku praxe, které vedou k výslednému profilu absolventa směru učitelství.

 

semestr období název praxe  
1. semestr podzim Úvod do pedagogické praxe více
2. semestr jaro Pedagogická praxe I

 
3. semestr podzim Pedagogická praxe II  

Organizace trenérsko–metodické praxe

semestr období název praxe
2. semestr jaro Trenérsko-metodická praxe I
3. semestr podzim Trenérsko-metodická praxe II