Obor UTV – směr Kondiční trenér
Profil absolventa
Absolvent navazujícího magisterského studia Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy, směru kondiční trenér, má plnou kvalifikaci učitele tělesné výchovy pro základní a střední školy a je schopen vychovat pohybově aktivního člověka, který disponuje individuálně přiměřenou pohybovou a zdravotní gramotností. Absolvent je současně schopen připravovat, pedagogicky správně realizovat a evaluovat pohybové a sportovní programy pro různé populační skupiny a působit jako kondiční trenér v rámci individuálních a kolektivních sportů, rekreačního sportu i jako kondiční trenér mládeže.
Studenti tohoto směru realizují 2 typy praxí:
1. pedagogickou praxi
2. trenérsko-metodickou praxi
Cíl pedagogické praxe
Praxe je významnou a neoddělitelnou součástí pregraduální přípravy budoucích učitelů. Cílem této přípravy je získat vyrovnané znalosti z oblasti pedagogiky, psychologie, obecné didaktiky a také praktické přípravy. Všechny praxe jsou zásadním prostředkem pro rozvoj profesních kompetencí a utváření osobnosti tělovýchovného pedagoga.
Cíl trenérsko–metodické praxe
Student bude po úspěšném absolvování předmětu schopen: zhodnotit tréninkový proces zaměřený na rozvoj kondiční stránky mladého sportovce s přiděleným trenérem, vyhodnotit objem a intenzitu zátěžových podnětů, pracovat s přístroji (sporttester), sestavit tréninkovou jednotku zaměřenou na rozvoj vybrané pohybové schopnosti u mládeže, sestavit tréninkový plán pro mikrocyklus a mezocyklus v kontextu daného sportu, období přípravy, trénovanosti a věkové kategorii svěřenců, aplikovat teoretické znalosti do praxe, naplánovat trénink s ohledem na přidělenou skupinu sportovců, realizovat trénink v různých podmínkách (hřiště, bazén, posilovna...), vyhodnocovat prostřednictvím rychlé zpětné analýzy techniku provedení zadaného pohybového úkolu, pracovat se softwarem Tréninkový deník sportovce a trenéra.
Organizace pedagogické praxe
Praxe pro tento studijní obor v navazujícím Mgr. studiu je třístupňová, se systematickou návazností a současně se zvyšujícími se požadavky na obsahovou stránku praxe, které vedou k výslednému profilu absolventa směru učitelství.
semestr | období | název praxe | |
---|---|---|---|
1. semestr | podzim | Úvod do pedagogické praxe | více |
2. semestr | jaro | Pedagogická praxe I | |
3. semestr | podzim | Pedagogická praxe II |
Organizace trenérsko–metodické praxe
semestr | období | název praxe |
---|---|---|
2. semestr | jaro | Trenérsko-metodická praxe I |
3. semestr | podzim | Trenérsko-metodická praxe II |