Úroveň rovnováhových schopností u dětí na II. stupni speciálních základních škol pro zrakově postižené

Autoři

SKOTÁKOVÁ Alena KLÁROVÁ Renata

Rok publikování 2003
Druh Článek ve sborníku
Konference Optimální pů;sobení tělesné zátěže a výživy
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Klíčová slova balance ability; visual handicapped
Popis Ověřili jsme metodické postupy pro testování rovnováhových schopností u zrakově postižených. Výzkumem jsme dokumentovali rozdíly v rovnováhových schopnostech zdravých dětí a dětí zrakově postižených, zařazených do kategorie B1 a B2. V souladu s ostatními autory, kteří se podobným problémem zabývají, se potvrzuje význam zrakové kontroly u rovnováhových schopností. Nepotvrdil se ale významný rozdíl v rovnováhových schopnostech u různého stupně zrakového postižení. V případě dalšího rozpracování problému se budeme zabývat korekcí četnosti probandů v kategorii B2. Nabízí se možnost zařadit do výzkumu žáky, kteří jsou zařazeni v rámci integrace do běžných škol. Jsme si vědomi toho, že většina zrakově postižených této kategorie je integrována.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info