Zeměpis a dějepis: proměny cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Škola – statický element v sociálnej dynamike |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | history; geography; school subject; reform; curriculum |
Popis | V příspěvku je stručně představen vývoj vyučovacích předmětů zeměpis a dějepis na našich školách. Vývoj obou vyučovacích předmětů je rozdělen do etap, které jsou vymezeny klíčovými kurikulárními reformami. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a dalších dobových odborných textů jsou stručně popsány proměny cílů a obsahů geografického a historického vzdělávání. Autoři se zabývají důvody těchto proměn. Analýza ukázala, že geografické i historické vzdělávání bylo od svého vzniku předmětem mnoha reforem, jejichž dopady na zeměpis a dějepis vykazují některé společné znaky. Autoři tyto znaky hlouběji popisují a upozorňují v této souvislosti na značný empiricko-výzkumný potenciál kurikulárních studií. |
Související projekty: |