Žonglování jako vhodná psychomotorická aktivita pro jedince se speciálními potřebami.
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek prezentuje žonglování jako alternativní pohybovou aktivitu, vhodnou též pro jedince se speciálními potřebami. Žonglování řadíme mezi aktivity z oblasti psychomotoriky a tudíž postihuje fyzickou, psychickou i sociální stránku člověka. Protože žonglování zahrnuje celou škálu dovedností, úrovní, pomůcek a technik, je možné jej aplikovat a uzpůsobit specifickým potřebám dané cílové skupiny. V našem příspěvku představujeme využití žonglování v práci se seniory, dětmi se symptomy ADHD a dále osobami se sluchovým, zrakovým, tělsným a mentálním hendikepem. Masarykova univerzita v Brně nabízí žonglování jako formu tělesné výchovy pro studenty všech svých fakult, což je v evropském měřítku ojedinělá skutečnost, a nejen studenti oboru Speciální pedagogika jeví o tento kurz velký zájem. Předpokládáme tedy, že lektorů této alternativní a v mnoha směrech přínosné aktivity bude přibývat a žonglování najde v budoucnu své pevné místo také u osob se speciálními potřebami. |
| Související projekty: |