Výuková situace : Driblinkem mezi didaktickými řídicími styly aneb Kdopak by se spektra bál
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Komenský |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Teaching situation ; teaching style ; Physical Education |
| Popis | Cílem předkládaného příspěvku je ukázat, jak mohou učitelem použité didaktické řídicí styly ovlivňovat kvalitu výuky tělesné výchovy. Příspěvek přináší nejprve popis výukové situace z výuky tělesné výchovy dívek v 6. ročníku základní školy. Dívky v jejím rámci nacvičují správnou techniku basketbalového driblinku na místě i v pohybu. Uvedená situace byla následně podrobena analýze z hlediska využití didaktických řídicích stylů. Na základě provedené analýzy byla z pohledu kvalitativního hodnocení výukových situací označena jako nerozvinutá. Proto byla následně navržena alternativní úprava výukové situace, která zahrnovala použití dalších dvou didaktických řídicích stylů. Závěry z přezkoumání této navržené alterace vedly k posunu kvalitativního hodnocení výukové situace na úroveň rozvíjející. |