Výuková situace : Driblinkem mezi didaktickými řídicími styly aneb Kdopak by se spektra bál

Autoři

SLIACKY Jiří

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Komenský
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Teaching situation ; teaching style ; Physical Education
Popis Cílem předkládaného příspěvku je ukázat, jak mohou učitelem použité didaktické řídicí styly ovlivňovat kvalitu výuky tělesné výchovy. Příspěvek přináší nejprve popis výukové situace z výuky tělesné výchovy dívek v 6. ročníku základní školy. Dívky v jejím rámci nacvičují správnou techniku basketbalového driblinku na místě i v pohybu. Uvedená situace byla následně podrobena analýze z hlediska využití didaktických řídicích stylů. Na základě provedené analýzy byla z pohledu kvalitativního hodnocení výukových situací označena jako nerozvinutá. Proto byla následně navržena alternativní úprava výukové situace, která zahrnovala použití dalších dvou didaktických řídicích stylů. Závěry z přezkoumání této navržené alterace vedly k posunu kvalitativního hodnocení výukové situace na úroveň rozvíjející.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info