Studenti FSpS vyhráli soutěž se svou sportovní cestovní kanceláří

Již potřetí vyhlásilo Centrum pro transfer technologií MUNI soutěž studentských podnikatelských nápadů Start Your Business, v níž projekty usilovaly nejen o mentorskou pomoc odborníků a rozšiřování kontaktů, ale i o zisk finanční podpory. Tu letos obdrželo hned osm projektů, z nichž tu nejvyšší částku získaly dva projekty – aplikace studenta fakulty informatiky a sportovní cestovní kancelář Sportbud Matúše Longauera a Lukáše Vránka, kteří v červnu úspěšně ukončili magisterské studium Management sportu na naší fakultě.

5. 9. 2023

Bez popisku

Kde se zrodil nápad vytvořit sportovní cestovní kancelář?

Lukáš: Když jsem začínal na magisterském studiu, přemýšlel jsem o tématu své diplomky a rozhodl jsem se zaměřit na analýzu trhu a konkurence ve sportovním turismu, protože jsem chtěl dělat něco, co se mi bude hodit do budoucna. S Matúšem jsme se asi před rokem na vodě začali bavit o tom, že bychom se mohli nějak spojit, a zrodil se plán na sportovní cestovní kancelář. Oba jsme procestovali hodně zemí, kde jsme pravidelně navštěvovali sportovní události. Přitom jsme si všimli určitých nedostatků a mezer u stávajících sportovních cestovních kancelářích a jejich organizovaných zájezdů. Naším projektem máme v úmyslu tyto mezery zaplnit.

Matúš: Tyto mezery a potenciál našeho projektu nám potvrdily detailní analýzy trhu a konkurence a tak jsme začali dávat dohromady celou značku Sportbudu. Potom se to reálně pohnulo až po lednovém návratu Lukáše ze studijního pobytu v Chile, když jsme se dozvěděli o soutěži Start Your Business a začali se na ni chystat.

Co odlišuje Sportbud od ostatních cestovních kanceláří?

Matúš: V jádru je to cestovní kancelář, která se zaměřuje na zájezdy za sportovními událostmi, hlavně na fotbal, tenis, formule. Čím se chceme odlišovat od konkurence je vyšší servis a důraz na kvalitně strávený čas po dobu celého zájezdu pro naše klienty. Jako jediní budeme se zákazníky jezdit jako delegáti už z Česka, zároveň pro ně poté v místě konání budeme chystat i další program mimo samotné zápasy. Chceme to dělat zážitkovou formou a budovat velkou komunitu sportovních nadšenců.

Lukáš: Teď to je běžně tak, že člověk si zaplatí zájezd za sportovním utkáním, jede tam třeba na tři, čtyři dny a má spoustu volného času, kdy si musí vymýšlet svůj vlastní program. Přesně to bychom chtěli zaplnit a nabídnout klientům, samozřejmě nepovinně, třeba prohlídky stadionů, návštěvy lokálních podniků, kulturní program nebo třeba nějaké teambuildingové aktivity.

Mgr. Lukáš Vránek (vlevo) a Mgr. Matúš Longauer (vpravo)

Proč jste se vůbec do soutěže přihlásili?

Lukáš: My jsme si ani původně nemysleli, že bychom mohli Start Your Business vyhrát; spíš jsme se přihlásili, abychom získali nějakou zpětnou vazbu od zkušených lidí a zjistili, kterým směrem se vydat dál.

Jak probíhal proces přihlášení a pak samotná soutěž?

Lukáš: Na přihlášení do soutěže jsme museli vyplnit formulář, kde jsme ve zkratce popsali, o co se jedná a nějaké detaily toho projektu, také jsme museli nahrát devadesátivteřinové video s představením našeho projektu. Na základě toho si nás pozvali do druhého kola, kde už jsme prezentovali pitch deck před odbornou porotou. Do třetího kola se potom dostalo posledních dvanáct nejlepších a tam už jsme prezentovali, jaký jsme od začátku soutěže, tedy během nějakých čtyř měsíců, udělali pokrok a kam jsme se posunuli.

A kam jste se tedy posunuli, co vám soutěž dala?

Lukáš: Nesmírně nás to nasměrovalo. Hlavně jsme na začátku měli i možnost zdarma konzultovat s Liborem Hoření z JICu, který podporuje začínající projekty, a ten nám řekl, na co bychom se měli zaměřit. Taky jsme konzultovali s paní Ing. Bc. Alenou Šafrovou Drášilovou, Ph.D. z Ekonomicko-správní fakulty MU, ta nám zase velice pomohla s otázkami ohledně cashflow a marketingu. Samozřejmě nám pomohly i deadliny soutěže, které nás donutily dotáhnout věci, které by se asi jinak táhly mnohem déle.

Matúš: Já si myslím, že nám soutěž dodala taky hodně sebevědomí a zároveň nás to opravdu donutilo něco dělat. Konzultace v JICu s Liborem Hořením nám opravdu hodně pomohly, radil nám různé vychytávky jak do projektu samotného, tak i do té soutěže, třeba jak přistoupit k prezentování a tak. Díky soutěži jsme také získali celou řadu zajímavých kontaktů.

Ve finále jste vyhráli nejvyšší cenu 100 000 Kč. Na co tyhle finance poputují?

Lukáš: Se zakládáním firmy je spojeno spoustu nákladů, třeba jen výdaje na zřízení s.r.o., notáře, žádost o živnost a podobně nás vyšlo ve výsledku něco kolem 10 000 Kč. Už během soutěže jsme začali pracovat na webu, který je pro nás velice důležitý, protože skrze něj budeme prodávat zájezdy klientům, a na ten taky půjde část výhry.

Matúš: V ideálním případě bychom výhru co nejvíce alokovali do marketingu, ale reálně tato částka nepokryje ani zdaleka všechno, co musíme teď ze začátku do projektu investovat.

Jaké jsou vaše plány se Sportbud nyní?

Matúš: My jsme si řekli, že celý koncept značky je spojovat lidi a budovat komunitu, a to ne až na letišti s tím daným zájezdem, ale už tady v Česku. Když jsme přemýšleli, jak k tomu přistoupit, napadlo nás, že třeba tady v Brně jsou populární pub kvízy, takže jsme toho využili a první akci, kterou jsme pořádali na začátku července, jsme pojali právě jako sportovní pub kvíz.

Lukáš: Byla to seznamovací akce, ale zároveň taky i oslava naší výhry. Kromě samotného pub kvízu jsme tam měli i nějaké sportovní networkingové aktivity, které si připravila naše spolužačka z fakulty. Na základě reakcí, které jsme na akci obdrželi, jsme se rozhodli, že tento koncept budeme v Brně pořádat pravidelně pod názvem Sportbud Meeting. Dokonce se nám již podařilo navázat spolupráci s několika partnery a účastníci si tak budou moci v naší „lize“ kromě zábavy přijít i na pěkné odměny.

Jaké jsou první destinace, do kterých letos Sportbud zavítá?

Matúš: Aby naše myšlenky spojené s prémiovostí a zážitkovým charakterem nebyly pouze prázdnými frázemi, rozhodli jsme se, že alespoň zpočátku budeme cestovat pouze do míst, která jsme si osobně prožili a zamilovali. Proto se již koncem září podíváme do Londýna a následně v listopadu plánujeme výlet do italského Milána a Turína. V Londýně nás čeká ostrovní fotbalová klasika, podíváme se na zápas Fulham–Chelsea, ke kterému přidáme bohatý doprovodný program. Zájemci si mohou tento výlet s námi prodloužit a podívat se na světové šipky v nedalekém Leicesteru. V rámci italského výletu zkombinujeme zápas Interu na legendárním San Siru s nejlepším mužským tenisem v podobě ATP Finals v Turíně. Kromě zmíněných výletů do Anglie a Itálie ještě plánujeme kombinaci fotbalu s nejlepším evropským basketbalem ve Španělsku. Určitě doporučujeme sledovat naše sociální sítě, kde se zájemci o těchto plánech dozví mnohem více:

Instagram: @sportbud_cz
Facebook: Sportbud


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info